Niet verrassend, toen het werd opgericht, was Kickers niet het merk dat we vandaag kennen en waar we van houden. Echter, het was niet enorm anders. Op een bepaalde manier zijn ze nooit veranderd - de drijfveer onderstreept nog steeds een verlangen naar saamhorigheid en een onsterfelijke liefde voor alles wat de gemeenschap kan verbeteren, punt. Kickers is een merk dat ons wil helpen elkaar te ondersteunen en vooruit te komen als samenleving, niet als individuen.
In de moderne tijd staat Kickers voor het collectieve, een merk dat de minderheid en meerderheid vertegenwoordigt door middel van alleen hoogwaardig schoeisel. Kickers is een schoenenmerk dat verder gaat dan de zolen van je voeten; ze streven ernaar mensen te verenigen door onveranderd erfgoed, verder gaand dan alleen maar de top van de ijsberg in de hoop iedereen samen te brengen - of moeten we zeggen, hen vragen om 'hun veters aan te trekken'.
Wat betekent 'je veters aantrekken' voor jou? Zou het vechten tegen de stroom in zijn of zich houden aan maatschappelijke normen? Misschien het in gang zetten van iets waar je tegenop ziet? Bij Kickers gaat het erom het leven een kans te geven. Simpel gezegd. Maar, er is meer aan de hand dan dat.
Als het moeilijk wordt, gebruikt Kickers al hun 50 jaar ervaring om in actie te komen. Maar, wat heeft hen gevormd tot het merk dat we vandaag zien? Doe met ons mee terwijl we duiken in de geschiedenis van Kickers.
De geschiedenis van Kickers
Kick-startend (excuseer de woordspeling) het leven op het hoogtepunt van de Franse mode, richtte Daniel Raufast Kickers op als een klein idee geïnspireerd door de advertentie van 'Hair' - een musical waarin elke hoofdpersoon jeans droeg zonder schoenen. Ja, blootsvoets, een opvallend gebrek aan schoenen onder een heleboel denim. Maar, waarom? Als gevolg daarvan stapte Raufast weg om een nieuw schoenconcept te ontwikkelen dat hij geloofde dat het een vast onderdeel zou worden voor de pioniers van onze 'blue-jean' generatie, zoals Kickers het zo behendig verwoordde - en riep Jacques Chevallereau op om de schoen nog verder te ontwerpen. Wegstappend van Raufast's oorspronkelijk ontwerp, zou Chevallereau's ontwerp vorm krijgen als een korte laars bekleed met nubuck, bovenop een slijtvaste crepezool; letterlijk de massa's met denimverwijzingen om de oren slaand. Sterker nog, het frisse ontwerp was zo'n hit dat de productie binnen één seizoen groeide van 300 paar tot meer dan 12.000, populair werd in Frankrijk voordat het in 1974 naar Duitsland en nog eens 68 andere landen ging. Nu voor een silhouet dat je eetlust opwekt - ken je de Kick Hi, toch?Onze favoriete stijl van Kickers
In 1975 zagen we voor het eerst de Kick Hi van Kickers - een laars gedragen door grootheden als Elton John, Bowie, Daltrey en andere rocklegendes uit de jaren '70.
Naarmate de populariteit groeide in de jaren '80, begonnen winkels wachtrijen te ervaren vanaf 22.00 uur tot openingstijd, alleen voor paren om uit te verkopen binnen enkele uren.
Je kunt het verhaal vandaag nog verder verkennen door deze link te bezoeken naar een andere van onze blogs.
Vanaf dag één heeft Kickers nauw samengewerkt met toegewijde liefdadigheidsinstellingen en diepgewortelde partners om een wereld te helpen vormen die streeft naar verbetering; een wereld die deuren opent voor families en kinderen via verhoogd onderwijs over onderwerpen die moderne gemeenschappen beïnvloeden. Alleen omdat ze in het verleden zijn geboren, betekent niet dat ze daar zijn gebleven.
Kickers gaan nergens heen, daarom zijn ze aan je voeten. Daarom kun je ze vandaag nog bij TOWER pakken door hier te klikken.
Nu voor nog een paar geschiedenislessen, denk je dat je er klaar voor bent? Laten we gaan.